| 0 comments ]

Conferinţa de presă a primului-ministru Călin Popescu-Tăriceanu la evenimentul organizat de Ford-Motors pentru furnizorii de componente şi subansamble auto
Călin Popescu-Tăriceanu: În primul rând aş dori să urez bun venit reprezentanţilor Ford şi dumneavoastră vă spun: Bună ziua.
Nu mă pot abţine să nu fac o incursiune istorică şi mi-a aduc aminte că în 1998 aveam discuţii cu preşedintele de atunci al companiei Renault, domnul Louis Schweitzer, încercând să investească în România. A fost un demers care a fost încununat de succes, un an mai târziu fiind semnat contractul de privatizare, iar în 2004 pe piaţa românească şi în lume s-a lansat Logan. Nu vreau să fiu nepoliticos faţă de cei de la Ford, nu vreau să aduc un elogiu celor de la Renault dar vreau să dau câteva elemente care să definească profilul actual al industriei de automobile din România şi de aceea mi-am permis să încep cu această prezentare. Astăzi, Renault are planuri mari în România şi nivelul de investiţii pe care le-a realizat depăşeşte un miliard de euro. Compania Ford are planuri la fel de ambiţioase legate de fabrica de la Craiova, câteva elemente le-aţi şi auzit, de fapt au fost repetate şi mă bucură că John Flemming a confirmat că ceea ce a spus în primăvară rămâne valabil şi astăzi în ceea ce priveşte obiectivele pe care Ford şi le-a fixat. După cum ştiţi, procesul de privatizare nu a fost chiar foarte simplu. A trebuit întâi în anul 2006 să răscumpărăm de la compania Daewoo, participaţia care o avea la Craiova iar în 2007 am reuşit să semnăm contractul de privatizare, care din punctul de vedere al economiei româneşti va fi la fel de important pentru economia românească cum a fost şi contractul cu Renault.
Astăzi, aşadar, România are doi producători de talie mondială, cred că sunt două branduri foarte puternice, Fordul un brand mondial, Renault mai degrabă un puternic brand european, fără îndoială o puternică companie. Tot astăzi, vom discuta despre modalităţile de atragere a producătorilor de piese şi componente din industria auto, în România pentru a susţine acest proiect major, reuşind astfel un lucru foarte important din punctul de vedere al primului-ministru o injecţie puternică în economia românească, crearea de locuri de muncă şi capacitatea de a crea din industria automobilului o adevărată coloană vertebrală a industriei româneşti. În 2010 vom avea două tipuri de modele de Ford care vor ieşi pe poarta fabricii de la Craiova iar unul dintre ele va fi produs exclusiv în România şi cred că este un lucru care merită menţionat. Numărul de muncitori de la Craiova va creşte de la 3.900 câţi sunt în prezent la peste 7.000, la orizontul anului 2012. Datoria mea ca prim-ministru este să ajut dezvoltarea şi progresul reprezentat prin această investiţie şi în acest fel se explică prezenţa mea la acest eveniment.
Şi acum câteva cuvinte despre evenimentul la care voi participa în continuare. Este vorba de invitarea companiei Ford a numai puţin de 40 de furnizori din industria de componente şi piese, o parte din aceşti furnizori sperăm să se instaleze la Craiova, o parte poate vor analiza şi vor găsi alte locaţii la fel de interesante, mă gândesc la Braşov, la fosta platformă industrială, iar din partea guvernului ceea ce vă pot spune este că vom evalua posibilitatea construirii unui parc industrial la Craiova pentru a susţine aceste investiţii. Pe mine mă bucură foarte mult şi un alt lucru, nu numai că avem patruzeci de furnizori astăzi la Bucureşti aduşi de Ford, dar printre ei sunt companii româneşti, precum Copan de la Sibiu, Chimica Orăştie sau subansambluri auto Piteşti . O să solicit conducerii Ford să analizeze foarte atent posibilitatea ca şi companiile româneşti să devină furnizori ai lui Ford în România. Sigur că industria automobilului astăzi nu mai este aş spune o relicvă din perioada de dinainte de anii 90, este o industrie puternică care are o influenţă majoră asupra performanţelor economiei. Dar cred că ne putem dori mai mult decât ceea ce este în prezent. Sunt furnizori europeni care nu au încă o prezenţă în România şi sigur că ar face foarte bine să se gândească la o prezenţă prin investiţii directe, iar noi îi vom sprijini
în acest sens.
Performanţele economiei româneşti relevate în aceste zile de Institutul Naţional de Statistică cred că sunt un bin stimulent pentru a atrage şi alte investiţii în România. Spuneam că industria automobilului este astăzi o industrie solidă, o industrie de bază, sunt foarte bune şanse ca odată ce investiţia Ford intrată în funcţiune, România să devină cel mai mare producător de autovehicule din Europa Centrală şi de Est. Industria auto este acum răspândită pe întreg teritoriul României. Avem de la fabrica de anvelope Continental de la Timişoara, până la componente auto la Iaşi sau aparatură de bord la Sibiu şi Cluj. Sunt convins că odată cu implantarea lui Ford la Craiova vom avea o nouă zonă industrială în această parte de sud a României, iar furnizorii români vor câştiga în ceea ce înseamnă calitate, număr de comenzi sau număr de angajaţi.
Spuneam că industria auto trece printr-un moment, aş spune, fericit, în România, trece prin momente dificile însă în SUA şi parţial în Europa.
Cu toate acestea, Ford îşi menţine planurile ambiţioase, aş spune de creştere în Europa şi planurile din România. Este, dacă vreţi, o confirmare a performanţelor noastre economice şi a modului în care au fost trataţi ca investitori în România.
Mă bucur că pot să particip la acest eveniment important care să cosacre un parteneriat pentru dezvoltare, un parteneriat pentru viitor între Guvernul României şi compania Ford, dar şi industria de automobile în general.
Vă mulţumesc!


Reporter:
Călin Popescu-Tăriceanu: Nu a fost o problemă, a fost o interpretare din partea Comisiei, am găsit o soluţia până la urmă. O să fiu foarte clar: de la bun început am discutat cu Ford şi am convenit ca acestă investiţie să beneficieze de ajutor de stat din partea Guvernului Român, în baza legislaţiei în vigoare, care este perfect compatibilă cu legislaţia europeană.
Acest ajutor de stat nu se limitează numai la compania Ford, l-am oferit şi îl oferim deja şi altora, inclusiv companiei Renault. Sigur că în funcţie de anumite criterii printre care şi mărimea investiţiei, putem să oferim ajutor de stat şi altor companii care investesc în domenii care sunt de interes pentru economia românească. Când vorbesc de interes pentru economia românească vreau să înţelegeţi un lucru foarte simplu: investiţii care au o valoare adăugată mare.

0 comments

Post a Comment